Wednesday, April 3, 2019

2019年的珠峰大本营 - EBC - 下山篇

我们一路下Khumjung,Phakding,Lukla,路途没有拍很多照,就很专心的下而已,哈哈!  所以下山的我就放在这篇而已。到Pheriche 的时候又下雪了,但那也是我们遇到雪的最后一天了。下山时都是普通的山路而已,比起上面的雪景真的差太多了,哈哈!下到Lukla时,我们就开始吃好吃的了,一顿鸡排,炸鸡就已经让我们很开心了。

下雪的Khumjung


最后看到Mount EBC 的地方

下山的时候还有樱花树欢迎我们 :)


我们到了Lukla, 去咖啡厅庆祝大家安全完成徒步旅程 
吃炸鸡和鸡排庆祝
我们原本是要飞回Kathmandu的,但因为Kathmandu那里突然有突发事情,不给上下机,所以所有航班都改去另一个机场(忘了叫什么名)。从那里导游住了一俩四轮车,坐了4-5小时才达到Kathmandu啊!
在山上的时候大家就已经决定回到Kathmandu要吃火锅了。


在下着山的时候,我请大家帮我在国旗上签个名,写下想写的,来纪念一下这次的徒步之旅。我们加导游背夫共8人,终于安全的完成了这次的挑战。这次的徒步,让我印象深刻的有3个点,那让我怀念的美景,那冷的要命的天气,和那没得洗澡的12天,我希望以后的徒步不要比这次的差就好,呵呵!

我记得下山时Post了一篇文,那真的是当时的感受。
After lost contact for many days, finally I can post again. Jz to inform that we all r safely arrived and on our way going down now.
We are step by step, walked from Lukla (2700m) all the way to Gokyo-ri (5357m), then crossed the Chola Pass (5420m) and finally reached Everest Base Camp (5364m) and Kala Pather (5644m) 🥳
Along our way, we crossed mountains, bridges, staircase, rocky area, snow road. We passed by rivers, waterfalls, lakes, ponds, stream and glacier. In the whole trip, we have been went thru sunny day ☀️, snowing day 🌨, windy day 🌬, cloudy day ⛅️, and we even trekking in the snow fall❄️
The feeling is very complicated, but I am happy that we hv a safe trip and proud that WE ARE COMPLETE OUR CHALLENGE !!! 😁

~ END ~

No comments:

Post a Comment

Please Comment